“האם הרווחים של חברות מכוניות באמת כל כך מוגזמים?”


מודאגים מהרווחים שחברות מרוויחות לעצמן – על חשבונכם? אתה חייב להיות.
אם הרווחים מוגזמים, זה בדרך כלל מקרה של תאוות בצע רגילה מצד חברה שיכולה להרשות לעצמה בקלות להוריד את מחירי הקמעונאות שלה. אפל, עם נתון רווח של 48,000 מיליון דולר (48 מיליארד דולר) בשנת 2017, מוכיח את הנקודה שלי.
פרסומת – הפוסט ממשיך להלן

• חוות דעת: חברות מתכננות לכיסים של נהגים ריקים
אבל בקצה השני של הסולם, רווח נמוך או אפס יכול להצביע על מעט או ללא כסף למחקר, מוצרים עתידיים, פיתוח צוותים ודברים מכריעים אחרים. גרוע מכך, חברה שמפסידה באופן קבוע יכולה להיחשב כפרע פירעון/פושט רגל/קבור/קבורה. חשבו על MG Rover, Saab, Daewoo; כל שלושת יצרני הרכב האלה עכשיו כוסית.
אז האם הרווח של טויוטה של ​​22.5 מיליארד דולר בשנת 2017 OTT? ומה עם 13.1 מיליארד דולר של קבוצת פולקסווגן, או 11.9 מיליארד דולר של מרצדס? לפני שתענה על שאלה זו, זכור כי חברות מסוימות בתקשורת, אלקטרוניקה, מימון, טכנולוגיה, טבק ותעשיות אחרות הן הרבה יותר רווחיות הרבה יותר.
ב.מ.וו (9.7 מיליארד דולר) מצטרפת לטויוטה, פולקסווגן ומרצדס בחמישייה המובילה לרווחיות, וכך גם הונדה (9.5 מיליארד דולר). הבא בוא פורד (7.6 מיליארד דולר), ניסאן (6.7 מיליארד דולר), רנו (5.8 מיליארד דולר), SAIC (5 מיליארד דולר) ויונדאי (3.6 מיליארד דולר).
בכך, עסק מכוניות הנפח, סובארו הוא שחקן זעיר עם ההכנסות ברוטו הנמוכות ביותר. אבל העובדות הללו לא הפסיקו את החברה היפנית הקטנה שהרוויחו רווח שנתי בריא להפליא של 2.0 מיליארד דולר בשנה שעברה, והציבו אותה לפני סוזוקי (1.9 מיליארד דולר), בייג’ינג רכב (1.6 מיליארד דולר), דונגפנג (1.4 מיליארד דולר) וטאטה (1.4 מיליארד דולר) ). ובכל זאת, כל החברות האסיאתיות הללו חרגו בקלות מסף הרווח לחצי הרווח לחצי המיליארד דולר לפסיכולוגית.
מאזדה רק עשתה את הקו הזה של 1 מיליארד דולר. באופן מפתיע, ומעניין, קיה לא עשתה זאת, בגלל נתון יוצא דופן ונמוך מדאיג של 856 מיליון דולר.
אבל לפחות לחברה הקוריאנית יש את אחיה העשיר יותר בסיאול, יונדאי, להציע עזרה כספית במידת הצורך. ל- Minnow המבודד שהוא מאזדה אין בן משפחה עשיר במזומן לסמוך עליו.
אבל הדאגות הכספיות הנוכחיות של מאזדה וקיה אינן דבר בהשוואה לאלה שסבלו ג’נרל מוטורס, שאיבדה מיליארדים בשנת 2017. בכך, התאגיד האמריקני נתן לעצמו את הכבוד המפוקפק להיות אחד מעשרת החברות המובילות בכסף על כדור הארץ.

איך החברה הזו משכה רווחים גולמיים ענקיים העולים על 150 מיליארד דולר לשנה, ואז הצליחה להסתיים עם נתון ‘רווח’ של מינוס 3.9 מיליארד דולר, הוא מעבר לי. ואני חושד, הלקוחות המבולבלים ששילמו מחירים בינוניים עד גבוהים עבור רכבי GM, כמו ביואקס, קדילקס ושברולט.
קרא את הטור הקודם של מייק: ‘הנסיגה האיטית של סוחרי הרכב כבר החלה’

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *