סיבי הפחמן העתידיים הקלים של פורד


נהגו בעבר להיות החומר העל הקל השמור ל- F1 או SuperCars. אבל סיבי פחמן עשויים לעמוד לעשות צעד נוסף עוד יותר למיינסטרים.
פורד פיתחה מצנפת סיבי פחמן עבור המוקד הנוכחי שמשקלו פחות מ -50 אחוזים מקבוצת הפלדה הנוכחית.
פרסומת – המאמר הקצר נמשך להלן

ובעוד שראינו לפני כן לוחות גוף מחוזקים של סיבי פחמן (CFRP), ההתקדמות האמיתית נעשתה בתהליך הייצור של החומר, שכעת הוא מהיר מספיק כדי לשמש בקו הייצור הרגיל של פורד.
“זה לא סוד כי הפחתת משקל הרכב יכולה לספק יתרונות משמעותיים לצריכת דלק, אך מעולם לא היה תהליך לייצור מהיר ובמחיר סביר של חלקי רכב סיבי פחמן במספרים גדולים”, אמרה אינגה ווימאייר, מהנדס מחקרי חומרים ותהליכים מתקדמים, מרכז המחקר האירופי של פורד.
למרות שפורד לא שחררה כמה מכסה המונט שוקל, או אילו יתרונות יעילות דלק ניתן היה להעביר ל- CFRP, ישנם כמה יתרונות עיקריים של החומר על פני פלדה קונבנציונלית. כלומר, CFRP הוא חזק פי חמש כמו פלדה, נוקשה פי שניים, ושליש המשקל. פורד מתכננת להשתמש בחומר כדי להפחית את משקל המכוניות שלו עד 340 ק”ג בסוף העשור.
פרויקט פאנל הגוף הקל של פורד החל בשנת 2010 וביקש לפתח לוחות מורכבים של סיבי פחמן שהיו זולים, סיימו ברמה גבוהה, שקלו פחות מ- 50 אחוז ממקבילות הפלדה שלהם וניתן לשלב אותו בקו ייצור נוכחי.
בונט המוקד של פורד פוקוס עונה גם על הסטנדרטים של פורד לביצועי התרסקות. פורד טוענת כי המנוע בוצע היטב גם במבחני השפעת ראש בהולכי רגל, בזכות ליבת קצף מיוחדת שנדבקת בין שתי שכבות של CFRP.
“לקוחות מכוניות הנוסעים של פורד לא צריכים לצפות לראות דוגמאות עם סיבי פחמן במכירה בעתיד הקרוב”, אמרה אינגה ווחמאייר. “אך ניתן היה להעביר את הטכניקות שעיבדנו ופיתחנו עבור מצנפת המיקוד של אב-טיפוס לאב-טיפוס ליישומי נפח גבוהים יותר. בתאריך מאוחר יותר.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *